آرامش سبک زندگی
سبک زندگی
 
پنج شنبه 22 آبان 1399برچسب:, :: 13:3 ::  نويسنده : آرامش

به عنوان یک دفاع فقط به صورت مشروط توصیه می شود

آنها یک معجزه آسا نیستند ، اما می توانند مفید باشند: مواردی که هنگام استفاده از ماسک باید در نظر بگیرید.

 

ماسکهای گمشده ، ماسک های دروغین ، ماسک های خطرناک - پارچه ، روسری یا جایگزین های خانگی: تقریباً در همه جای دنیا تجهیزات محافظ وجود ندارد و دستکش ها ، روپوش ها و ماسک های صورت در کلینیک ها و روش های پزشکی به سرقت می روند. اما چه گزینه هایی برای محافظت از خود در برابر عفونت وجود دارد؟ یک مرور کلی.

 ماسک های ساده چقدر محافظت می شوند؟

محافظت از دهان و بینی که به آن ماسک جراحی نیز گفته می شود ، در بیمارستان ها و مطب های پزشکان استفاده می شود. این شامل چندین لایه کاغذ و پشم گوسفند است ، در پشت گوش ها ثابت می شود و قرار است در برابر عوامل بیماری زا و قطرات ترشح محافظت کند. این ماسک ها ذرات بزرگتر را مسدود می کنند اما فیلتر برای محافظت در برابر ویروس ها ندارند. محافظت در برابر عفونت با Sars-CoV-2 کم است. آنها باید حداکثر پس از یکبار استفاده دفع شوند. کارمندان کلینیک حداکثر یک شیفت یعنی شش تا هشت ساعت آنها را می پوشند.

چرا غالباً صحبت از ماسک صورت می شود ، بالاخره میکروب ها نیز می توانند به صورت قطره ای از طریق بینی وارد بدن شوند ؟

ماسک صورت مخفف محاوره ای برای محافظت از دهان و بینی است. ماسک ها باید هم دهان و بینی را بپوشانند و هم به زیر چانه برسند. برای این منظور ، براکت های فلزی به بالای ماسک ها متصل می شوند که با پل بینی و گونه ها سازگار هستند. این امر همچنین از خروج هوا به سمت بالا جلوگیری می کند. اگر همانطور که اخیراً آرمین لاشچ نخست وزیر NRW این کار را انجام داد ، فقط از روی دهان استفاده می شود ، اثر محافظتی حتی کمتر است.

اخبار مربوط به ویروس کرونا - دو بار در روز از طریق ایمیل یا پیام فشرده

 

با این وجود چرا ماسک های ساده توصیه می شوند و آیا باید در مقابل سوپرمارکت ها توزیع شوند ؟

ماسک های ساده و جراحی به سختی از کسانی که ماسک می زنند از ویروس محافظت می کنند. با این حال ، آنها ترشح قطرات ترشح را کند می کنند. هنگام عطسه یا سرفه بدون نگه داشتن انحراف آرنج در جلوی دهان ، می توان قطره ها را با سرعت 180 کیلومتر در ساعت منفجر کرد و بیش از حداقل فاصله دو متری پرواز کرد. حتی کسانی که ماسک ساده ای دارند می توانند از کنترل ویروس ها بدون کنترل جلوگیری کنند.

خواص ماسک های محافظتی خاص در برابر ویروس ها چیست؟

این ماسک ها ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا یا آلاینده ها را از خود دور می کنند. برای درمان بیماران Covid-19 ، اینها عمدتا ماسک های FFP2 و FFP3 هستند. FFP مخفف "Filtering Face Piece" است. ماسک ها در سه کلاس فیلتر موجود هستند.

چگونه ماسک محافظ به درستی قرار می گیرد؟

افراد لاغر پزشکی نمی توانند هنگام قرار دادن ماسک محافظ از لمس صورت خود جلوگیری کنند. به همین دلیل ، دست ها باید از قبل با صابون یا ضد عفونی کننده کاملا تمیز شوند. سپس ماسک باید دهان و بینی را بپوشاند و محکم نصب شود تا جایی بین صورت و ماسک وجود نداشته باشد.

وقتی ماسک در محل قرار دارد باید مراقب چه چیزهایی باشم؟

بیشتر مردم عادت به ماسک زدن ندارند. ممکن است خارش آور و تحریک کننده باشد. ماسک را روی صورت خود لمس نکنید. اگر این اتفاق افتاد ، دستان خود را با صابون بشویید یا آنها را ضد عفونی کنید ، زیرا هر چقدر خوب فیلتر شود ، ممکن است عوامل بیماری زا روی ماسک جمع شوند. به محض اینکه ماسک مرطوب شد ، باید حداکثر پس از شش تا هشت ساعت عوض شود. برای برداشتن ماسک ، باید بندها را در عقب شل کنید ، هرگز جلوی پشم گوسفند محافظ را نگیرید. سپس در یک سطل آشغال با درب ظرف ریخته شود. دست ها را کاملاً با صابون بشویید.

 

آیا می توانید از ماسک ها دوباره استفاده کنید؟

این یک مسئله حساس است ، زیرا بدون کنترل ایمن به جای کاهش خطر عفونت افزایش می یابد. استفاده مجدد فقط برای همان شخص امکان پذیر است. علاوه بر این ، باید اطمینان حاصل شود که ماسک هر از گاهی در هوای خشک ذخیره می شود ، هیچ بیماری زایی از سطح خارجی که احتمالاً آلوده است به داخل نمی آید و هر دو حذف و جایگزینی با دستهای تمیز و ضد عفونی شده انجام می شود. ماسک ها نباید با مواد ضد عفونی کننده تمیز شوند ، زیرا این امر می تواند عملکرد آنها را مختل کند.

شال ، روسری یا ماسک های خود ساخته چه محافظتی ارائه می دهند؟

چنین موادی می توانند محافظت خاصی داشته باشند. آنها سدی را نشان می دهند که از پرتاب قطرات ترشحی خود به محیط جلوگیری می کند. به این ترتیب پاتوژن های خارجی نمی توانند بلامانع به دهان و بینی وارد شوند. با این حال ، کارشناسان در مورد استفاده نادرست هشدار می دهند.

 

 

بحران کرونا

باواریا چگونه می خواهد از کمبود ماسک محافظ در آینده جلوگیری کند

برای زمان پس از محدودیت های خروج ، یکی در نظر گرفتن نیاز به ماسک در کشور آزاد است. عملاً کل مردم باید به طور مداوم تأمین شوند.  از لیزا شنل

 

آیا افراد سالم باید از ماسک محافظ استفاده کنند؟

محافظت از دهان و بینی برای افراد سالم هنوز توصیه نمی شود. طبق موسسه رابرت کوچ ، ماسک یا "شکل دیگری از مانع" می تواند منجر به "عدم رعایت قانون فاصله یا عدم استفاده از بهداشت دست" شود. بنابراین محافظت از دیگران امکان پذیر است ، اما شواهد کافی وجود ندارد که نشان می دهد افراد سالم با ماسک خطر آلودگی به میزان قابل توجهی پایین تر است. به گفته WHO ، استفاده از ماسک می تواند احساس امنیت کاذب ایجاد کند.

ماسک ها فقط باید توسط پزشکان و پرستارانی که از افراد آلوده مراقبت یا درمان می کنند همچنان ادامه داشته باشد. مطالعه از مجله پزشکی نیوانگلند توسط WHO ذکر شده است ، که طبق آن ممکن است ویروس ها ماندگاری بیشتری در هوا داشته باشند ، در شرایط آزمایشگاهی انجام شده است و نمی تواند به طور مستقیم در زندگی روزمره اعمال شود ، بنابراین هیچ توصیه قبلی را تغییر نمی دهد.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: